Title of a News Article

Eyyübiye ilgi odağı oldu

banner206
 Eyyübiye Belediye Başkanı Mehmet Ekinci, Ankara’da düzenlenen Şanlıurfa Tanıtım Günlerinde Eyyübiye standına gelen ziyaretçilerle yakından ilgilendi.

Eyyübiye Belediyesi, Şanlıurfa Valiliği ve Ankara Şanlıurfalılar Derneği tarafından organize edilen ve bu yıl ilki yapılan ‘Şanlıurfa Tanıtım Günleri’nde yerini aldı. Eyyübiye Belediyesi tarafından açılan standa yoğun ilgi gösteren vatandaşlar kendilerini adeta Şanlıurfa’da hissediyor. Standı ziyaret eden vatandaşlarla yakından ilgilenen ve Eyyübiye ilçesi hakkında bilgiler de veren Eyyübiye Belediye Başkanı Mehmet Ekinci, tarihi ve kültürel değerlerin tanıtımı noktasında bu tarz etkinliklerin sık sık yapılması gerektiğini söyledi.

Şanlıurfa Valiliği öncülüğünde Ankara Kültür Merkezinde 18-21 Mayıs tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açan Şanlıurfa, Ankara’da yoğun ilgi gördü. Eyyübiye Belediyesi ve Eyyübiye Kaymakamlığı tarafından açılan Eyyübiye standı da ziyaretçilerin akınına uğruyor. Birçok siyasetçi, bürokrat, STK temsilcisi ve vatandaşın uğrak yeri olan Eyyübiye standı, renkli simaları da ağırladı. Gelen ziyaretçilerle yakından ilgilenen Eyyübiye Belediye Başkanı Mehmet Ekinci, Şanlıurfa’ya özgü damak tadı olan çiğköfteyi de misafirlere ikram etti. Eyyübiye Belediyesi tarafından organize edilen çiğköfte ve meyan şerbeti dağıtımına da yoğun ilgi gösteren vatandaşlar, Eyyübiye Belediye Başkanı Mehmet Ekinci’ye teşekkür etti.

Başkan Ekinci, ‘’Şanlıurfa’yı tanıtıyoruz bütün kurum ve kuruluşlarla, sivil toplum kuruluşlarla Şanlıurfa’yı sevenler dernekleriyle Şanlıurfa’yı tanıtıyoruz. Tanıtım amacı ile tabi ki Ankara’dayız. Ama Şanlıurfa denildiği zaman ilk akla gelen mekânların bulunduğu yer Eyyübiye ilçesidir. Dolayısıyla da Şanlıurfa adım attığınızda ilk uğrak yeriniz Eyyübiye sınırlarıdır. Hal böyle olunca da bizler bu tanıtım günleri kapsamında Atatürk Kültür Merkezi’nde ilk giriş yerinde Eyyübiye standı olarak talep ettik ayırdık. Biz burada yine Şanlıurfa’mızın değerlerini tanıtmaya çalışıyoruz. Kültürel, Sosyal ve özellikle tabi ki sanat noktasındaki değerler, tarihi değerlerin de tanıtımı konusunda bir uğraş içerisindeyiz. Yine Şanlıurfa kalesi,  Hz. İbrahim Peygamber’in makamı, Balıklıgöl, Hz.Eyyüp peygamber’in makamı, arkeolojik müzemiz, mozaik müzemiz, tarihi çarşılarımız gümrük hanımız, meydanlarımız, daracık sokaklarımızla Eyyübiye’mizi, Şanlıurfa’mızı tanıtmaya çalışıyoruz. Bu tanıtım kapsamında da inanıyorum ki Şanlıurfa’ya duyulan ilgi, merak daha da artacaktır. Bu merak arttığı ölçüde de insanlar burayı ziyaret edeceklerdir. İnsanlar burayı ziyaret ettiği sürece de gelip kültürümüzü göreceklerdir, yaşayan bir tarihi göreceklerdir, açık hava müzesini göreceklerdir. Burada barış, kardeşlik noktasında çok ciddi derinliği olan bir şehir tanıyacaklardır. Türkiye açısından rol model olan bu şehiri de tabi ki döndüklerinde çevrelerine anlatacaklardır. Biliyorsunuz son zamanlarda oluşturulan algılar vardı. Bu algılar vasıtasıyla da bölgeler arasında bazen duygusal kopuşlara meydan verecek şekilde yanlışlıklar oluşturuluyor. Artık duygusal kopuşlar değil, gönül köprülerin kurulduğu güçlü bir Türkiye’de yaşamak adına da herkesin üzerine düşmesini yapması gerekiyor. Bu kapsamda da bizler Eyyübiye Belediyesi olarak tanıtım noktasında hiçbir faaliyette geri durmuyoruz. Yapılması gerekenler ismine doğru bir şekilde bizim ekiplerimiz tarafından inşallah bu tanıtım günleri kapsamında ve sonrasında yapılacak olan faaliyetlerde de her zaman için Şanlıurfa’nın hak ettiği yere gelmesi konusunda her türlü emeği vermeye hazırız, veriyoruz da.