Title of a News Article

Şanlıurfa'da, Suriyelilere uyarı yapıldı

Şanlıurfa'da, Suriyelilere uyarı yapıldı
banner206
Şanlıurfa’da Yaşayan Suriyeli Bir Grup Akil Adam, Alim, Aydın kişiler ortak bir açıklama yaparak burada yaşayan Suriyelilere dikkatli olmaları konusunda uyardı.

Son günlerde Türkiye’de ve özellikle de şehrimizde Şanlıurfalı kardeşlerimizle Suriyeli kardeşlerimizi karşı karşıya getirmek için bir komplo hazırlandığını dile getiren Şanlıurfa’da Yaşayan Suriyeli Bir Grup Akil Adam, Alim, Aydın kişiler, ‘Bunun amacı bugün Dünya Müslümanlarına bayraktarlık yapan Türkiye’yi karıştırmak ve istikrarsızlığa sürükleyerek Türkiye halkını ve hükümetini zorda bırakmak. Burada kötü niyetliler malzeme olarak Suriyelileri kullanılmak isteniyor. Bu meyanda Şanlıurfa huzuru kaçırmaya yönelik yaşan şiddet olayları şahıslarla ilgili olmayıp büyük bir kumpasın parçasıdır. Kardeşliğimize zarar verecek olan bu oyunu bozmak için Şanlıurfa’da yaşayan Suriyeli Âlim ve Kanaat Önderleri olarak sizlerden bir kaç ricada bulunuyoruz.

Faydalı olacağını umduğumuz şeyler şunlardır;

Madde madde sağduyu uyarısı yapıldı

1- Şanlıurfalı komşularınızla ilişkilerinizi nezaketli bir şekilde geliştiriniz(büyük, küçük demeden)

2- Şanlıurfa’da Suriyelilerle ilgili olarak yapılan şikâyetlerin başında komşuları/bina sakinlerini rahatsız edici gürültülü yaşam biçimi gelmektedir. Şanlıurfalı komşularınızın hassasiyetlerine azami derecede dikkat ederek rahatsız etmeyin. Komşularınıza saygıda kusur etmeyin, onların da size saygı göstereceğini göreceksiniz inşallah. Misafir ev sahibine uyar. Bu dünyaca genel kabuldür.

Bizlere en zor ve dar anımızda(muhacirliğimizde) kucak açıp Ensar olan bu ülkenin, bu şehrin insanların ve hükümetin kıymetini bilelim. Mecbur kalmadıkça geceleri saat 23:00’ten sonra dışarı çıkmayınız.

3- Açık alanlarda (parklarda, meydanlarda, caddelerde, sokaklarda vs) nargile içmeyiniz, oyun oynamayınız, rastgele uzanıp uyumayınız, gürültülü müzik dinlemeyiniz, yüksek sesle telefonla konuşmayınız. Kahkaha atarak konuşmayınız, etrafı kirletmeyiniz. Hatta gereksiz yere bekleyip durmayınız. Bunu yapan Suriyelileri de uygun bir üslupla uyarınız.

4- Tek de gezmeyin kalabalık da gezmeyin, 2-3 kişi olarak gezin. Mümkünse Urfalı komşularınızla beraber gezin. Allah muhafaza bir durum olduğunda hem güvenliğiniz hem de şahitlik açısından bu çok önemlidir.

5- Size sataşıp sizi tahrik edenlere karşılık vermeyin. Hakaret ileri boyuta varırsa 155 nolu telefonu arayarak polisten yardım isteyin.

6- Urfa emniyetinin beyan ettiğine göre, suçsuz muhacirlere zarar gelmesin diye suç işleyenleri veya suça teşvik eden Suriyeliler süratle sınır dışı edilecek.

7- Suriyeli ve Türkiye halkının güvenliği için bu uyarılarımızı dikkate alacağınızı umuyoruz ve bu sıkıntıların geçici olduğunu, Suriye ve Türkiye halklarının daha güzel günlere kavuşacağını umuyoruz. Allah biz muhacirlere ve bize ensar olan Urfa halkına yardımcı olsun. Kötü niyetlilere fırsat vermesin. Denildi.

Arapça Tercüme

 

بسم الله الرحمن الرحيم

بيان باسم السوريين في أورفا

إخوتنا الأعزاء السوريين:

في الأيام الأخيرة في تركيا عامة وفي أورفا خاصة هناك من يدبر الفتن لتخريب العلاقة بين السوريين والأتراك

وفي الوقت الذي تهتم فيه تركيا بشكل خاص بشؤون المسلمين وتدافع فيه عن الإنسانية حيث أصبحت مأوى المظلومين

في هذا الوقت هناك من يريد أن يصنع أزمة لتركيا ويريد تعطيل الاستقرار وإحراج الدولة والحكومة عبر دعوته لإخراج السوريين من تركيا

يريد أصحاب النوايا السيئة أن يجعلوا من السوريين مادة لتحقيق مآربهم كما يريدون أن يجعلوا من السوريين أداة للوصول إلى أهدافهم ويريدون أن يقوم بعض السوريين بالإساءة إلى إخوانهم الأتراك حتى يقول الناس انظروا ماذا يفعل السوريون في تركيا .

ثم ما الذي يريده أصحاب الفتن الذين يعملون ويأملون بدعم من الخارج ؟

أولئك الذين يسعون إلى العنف يريدون هزيمة أصحاب السلام

وليس الهدف هو السوريون عند هؤلاء بقدر ما يهدفون إلى إحداث أزمة لإرباك الحكومة وخلخلة النظام السياسي في تركيا, وكل ذلك عن طريق الإضرار بالأخوة السورية التركية . فماذا يترتب علينا نحن السوريين حتى نبطل هذه المؤامرة ؟

إن الكثير من أهل الحكمة والعلم والرأي من السوريين يقدمون النصائح التالية لتفويت الفرصة على أهل الفتنة:

1 ــ علينا أن نحسن علاقاتنا مع إخواننا الأتراك ونطورها من خلال اللطف في المعاملة صغارا وكبارا لكي نقطع الطريق على أصحاب الفتنة

2 ــ إن إخوانكم الأتراك يشتكون من الضجيج والصخب وكثرة الحركة سواء داخل البيت أو خارج البيت ولديهم مزاج خاص وحساسية لذلك فمن الحكمة مراعاة ذلك ولا شك أن احترامنا لأعرافهم وطباعهم يجعلهم يخدموننا ويحترموننا (والضيف تابع لأهل البيت في تصرفاته وهذا عرف في العالم كله )

لذا علينا ألا ننسى الذين قدموا لنا العون عندما أصبحنا مهاجرين وقدموا المكان الآمن في الوقت الصعب ’علينا أن نذكر قيمة عملهم

3 ــ في الأماكن العامة المفتوحة كالحدائق وأماكن التنزه والساحات العامة والأزقة علينا المحافظة على النظافة العامة والخاصة والامتناع عن رمي الأوساخ والأوراق و يفضل تجنب اللعب حاليا كذلك تجنب تناول النرجيلة والاستلقاء والقهقهة أو النوم أوالاضطجاع في ساحات الحدائق كذلك تجنب الوقوف الطويل في الأماكن دون سبب وليذكر السوري أخاه السوري بلطف , كذلك عدم استعمال الموسيقى أو الغناء بأصوات عالية وعدم التحدث بأصوات عالية تؤذي الآخرين

4 ــ ينبغي الانتباه أثناء التجوال فربما يكون من الحكمة عدم خروج الشخص بمفرده وإن كان لابد من التجوال فليكن برفقتكم من تعرفونه من جيرانكم أو أقاربكم أو معارفكم من الأتراك سواء في الحديقة أو باقي الأماكن العامة

كما أنه يفضل عدم التجول بعدد أو شكل يلفت النظر ومن المهم جدا عدم البقاء بعد الساعة الحادية عشرة وأيضا وعدم الخروج من البيت إلا لضرورة

وليحفظكم الله جميعا ولكن في حال حصول أمر مزعج ــ لا سمح الله ــ فليكن هناك شاهد أو مساعد لكم يمنع الاعتداء عليكم .

5 ــ في حال قام أحد ما بالتحريض عليكم أو التحرش بكم فلا تردوا عليهم ولا تستجيبوا للاستفزاز

وأذا شعرتم بمحاولة للاعتداء اتصلوا بطريقة لائقة لا تهديد فيها على الرقم 155 أو أقرب نقطة أمنية

6 ــ الأمنيات في أورفا تنشر بيانا توضح فيه أن كل من يقوم بعمل فيه إضرار بالجو العام وكل من يحرض ويشجع على ذلك ولو بلسانه سيتم إبعاده إلى ما وراء الحدود سريعا وذلك لضمان سلامة باقي السوريين ولكيلا يلحقهم ضرر من تلك التصرفات

7 ــ في ظروف المحن والمصاعب والمصائب علينا الالتجاء إلى الله بالدعاء والإنابة إليه سبحانه وتعالى

ولنعلم أن تباع هذه النصائح يساعد في تحقيق الأمان للأخوة السوريين والأتراك

ولنعلم أن هذه الأزمات المفتعلة هي أزمات مؤقتة ستزول إن شاء الله وسنعيش أياما طيبة

ونرجوا لكم الصحة والعافية

(ملاحظة ) من قرأ هذه الورقة ورأى فيها الخير فليقم بنسخ ما يستطيع منها ونشره بين السوريين وخاصة على صفحات التواصل الاجتماعي

يوم الخميس 12 شوال 1438هجرية / 6 تموز 2017 ميلادية

(مجموعة من أهل العلم والرأي والمثقفين في أورفا)

 

Güncelleme Tarihi: 07 Temmuz 2017, 13:54
YORUM EKLE
YORUMLAR
misafir
misafir - 7 yıl Önce

savss magduru kadinlara cocuklara yardimci olan sivil toplum kuruluslarina tesekkurler

SIRADAKİ HABER

banner195

banner142