Title of a News Article

Sınırda endişelendiren gelişme

banner206

SURİYE'nin Halep İlçesi'ne bağlı Kobani ilçesini ele geçirmek isteyen IŞİD militanları ile YPG güçleri Türkiye sınırında çatışıyor.

Terör örgütü IŞİD ile bazı Kürt gruplar arasındaki çatışmalar Suruç ilçesine yakın sınır hattında devam ediyor. Yaklaşık 4 günden beri Kobani'ye (Aynel Arap) bağlı Şiftek köyü Zorafa mevkisinde devam eden çatışmalar bu sabahtan itibaren şiddetlendi.

ÇATIŞMALAR TÜRKİYE SINIRINDAN DA İZLENEBİLİYOR

Ağır silahların kullanıldığı çatışmaların sonunda IŞİD'in, YPG'ye ait bazı mevzileri ele geçirdiği görüldü. Suruç ilçesine bağlı Karaca Mahallesi'nden de izlenebilen çatışmaların ardından YPG güçlerinin geriye çekilmesi dikkat çekti. Bölgedeki patlamaların ardından dumanlar yükseliyor. Bu arada Karaca Mahallesi'nde bazı vatandaşlar da çatışmaları izlemek için yüksek tepelere çıkıyor.

SEKEN KURŞUNLAR TÜRKİYE'YE DE İSABET EDİYOR

Zaman zaman seken kurşunlar Türkiye tarafına da isabet ediyor. Bölgedeki gazeteciler ve vatandaşlar seken mermilerden korunmaya çalışıyor. Güvenlik güçlerinin sınırdaki önlemleri sürüyor.

TÜRKİYE'DE CAMİ AVLUSUNDA KALIYORLAR

Terör örgütü IŞİD'in tehdidinden kaçarak Türkiye'ye sığınan yaklaşık 200 Suriyeli Kürt, Suruç ilçesindeki bir caminin avlusunda barınıyor. IŞİD ile bazı Kürt gruplar arasındaki çatışmalar nedeniyle evlerini terk eden Suriyeli Kürtler, gruplar halinde Türkiye'ye geçmeye devam ediyor. Sığınmacıların kimi AFAD konaklama çadırına kimi ilçedeki akrabalarının yanına yerleşirken kimileri de kendi imkanlarıyla ayakta kalmaya çalışıyor.

Çoğunluğu çocuk ve kadınlardan oluşan 200 kişilik bir grup, ilçe merkezindeki Altınova Camisi'nin avlusuna sığındı. Burada sivil toplum kuruluşlarının verdiği gıdalarla yaşamlarını sürdürmeye çalışan Suriyeli Kürtler, bir an önce ülkelerine dönmek istiyor. Ayn el Arap'tan (Kobani) gelen Adle Devmice (47), AA muhabirine yaptığı açıklamada, bir hafta önce Türkiye'ye sığındığını söyledi. Dokuz çocuğunun olduğunu anlatan Devmice, çocuklarından ikisinin Cezayir'e birisinin ise Ürdün'e kısa süre önce çalışmak için gittiğini ifade etti. Devmice, henüz çocuklarından haber alamadan kentlerini terk ettiğini dile getirerek, ''İki gün kapıda Türkiye'ye girmeyi bekledik. Buradaki ilçe halkı bizim yemeğimizi ve diğer ihtiyaçlarımızı karşılıyor. Türkiye'de herkesin bize yardım etmeye çalıştığını görüyoruz'' dedi.

"AKRABALARIMIZIN ÇOĞUNU ÖLDÜRMÜŞLER"

Şeyran köyünden kaçan Ayşe Muhlem de (33), 6 çocuğuyla 3 gün önce Türkiye'ye kaçmak zorunda kaldığını söyledi. Muhlem, mal ve ürünleri korumak için köyde kalan anne ve babasının hayatından endişelendiğini kaydetti. Terör örgütü IŞİD'in yakın köylerine kadar geldiğini anlatan Muhlem, şöyle konuştu: "Bizim komşu köye IŞİD örgütünün üyeleri geldi. O köydeki akrabalarımızın çoğunluğunu öldürmüşler. Biz aslında gelmek istemiyorduk ancak ölümün çok yaklaştığını görünce köyümüzü terk etmek zorunda kaldık. Bize burada çok iyi bakıyorlar ama yinede geri dönmek istiyoruz. Herkese bize destekleri için teşekkür ediyoruz.''

"BİZİ ORADA KİMSE SAHİPLENMEDİ"

Kobani'ye (Ayn el Arap) bağlı Cumrali köyünden, yorucu ve tehlikeli bir yolculuğun ardından geldiği Suruç'ta, eşi ve 3 çocuğu ile Yatılı Bölge Okulu'na yerleştirilen Mahmud Sümel de bir sınıfta akrabası olan 4 aileyle kalıyor. Suriye'de su kuyusu açarak geçimini sağladığını belirten Sümel, "Bizi orada kimse sahiplenmedi, koruyacak kimse de bulunmuyor. IŞİD ile savaşacak kimse de yok. Ölüm korkusundan dolayı kaçtık buraya geldik. Köyümüz de Irak'ın Sincar bölgesi gibi olacak" dedi.

Sümel, Türk yetkililerin kendilerine gösterdiği okulu yaşam alanına dönüştürdüklerini dile getirdi. Dünya ülkelerinin IŞİD'in vahşetine seyirci kaldığını ifade eden Sümel, "Biz burada 5 aileyiz. Türkiye'de güvendeyiz ama köyümüze dönmek istiyoruz." ifadesini kullandı.