Title of a News Article

Tampon bölgede adım atmadık yer bırakmadılar

Dün Şanlıurfa’nın Suruç ilçesine giderek sınırın sıfır noktasında yaşanan insanlık dramını yakından gözlemleyen Eyyübiye Belediye Başkanı Mehmet Ekinci, Türkiye topraklarına sığınan Suriyeli insanları kucakladı. Öte yandan günlerdir sınırda yaşananları kamuoyuna aktaran yerel, ulusal ve yabancı gazetecileri de görevi başında ziyaret eden Başkan Ekinci, kendilerine kumanya ikramında bulundu.

3 yıla aşkındır Suriye’de devam eden iç savaşın mağduru olan binlerce insan, son birkaç gün içerisinde Türkiye topraklarına akın etti. Bu durumu yakından gören Eyyübiye Belediye Başkanı Mehmet Ekinci, Şanlıurfa Valisi İzzettin Küçük ve Vali Yardımcısı Ramazan Seçilmiş ile birlikte sınırın sıfır noktasında Türkiye’ye giriş yapan vatandaşlara kucak açtı.

Süleyman Şah Konaklama Kampına da giden Eyyübiye Belediye Başkanı Mehmet Ekinci, burada yeni gelen ailelerle yakında ilgilenerek sorunlarını dinledi. Meclis Üyeleri İlhami Günbeği, Sait Kaya ve Levent Çelik, Başkan Ekinci’ye eşlik etti. Almanya Devlet Televizyonu’na sınır hattında konuk olan Başkan Ekinci, burada yaşanan olaylarla ilgili kamuoyuna bilgiler verdi.

Ardından kamp ve çadır kentleri gezen Başkan Ekinci, çadırlarda yer bulamayan ve Suruç ilçesinde boş evlere yerleştirilen Suriyeli Ailelere Eyyübiye Belediyesi olarak yardımlarda bulundu. Başkan Yardımcısı Necmeddin Sağlam ve Meclis Üyesi Bilal Tekatlı’nın bizzat ilgilendiği yardımlarda, Suriyeli Ailelere yatak, halı, battaniye gibi yardımlar yapıldı. Bu yardımların tekrar tekrar yapılacağı belirtildi.

Ekinci; ‘Bu insanlara sahip çıkıyoruz’

Yaklaşık 5 saat sınır bölgesinde kalan Eyyübiye Belediye Başkanı Mehmet Ekinci bir açıklama yaparak; “Bu olayların başladığı ilk günden bu yana, bizler hep buralarda olduk. İnsanlarımızı ziyaret etmeye çalıştık. Özellikle Suriye’den, Kobani’den ülkemize sığınan insanlara sahip çıkmaya çalıştık. Bizler tabi AK Belediyeler olarak elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Bu insanlık dramının minimize edilmesi adına, bizlerin de yapması gerekenler var. Burada bazı şeyleri de fark etme imkanımız oluyor. Yaklaşık 180 bin insan var ve bu insanlar 3-4 gün içerisinde ülkemize geldiler. Suriye’de çok ciddi çatışmalar yaşanıyor. Bu çatışmalardan dolayı insanlar bize sığınıyor. Gönül ister ki, herkes doğduğu coğrafyada mutlu ve huzurlu bir şekilde yaşasın. Bu insanların huzurunu bozan terör örgütleri var, her zamanda olmaya devam edecek. Bizlere düşen, bize düşen kısmıyla elimizden geleni yapmak. Şimdiye kadar ülke olarak 3 milyar dolarlık bir insani yardımda bulunduk. Son 3 yıldan bu yana, Suriye’deki olayların başladığı günden bu yana ulusal aktörlerin yapmış olduğu yardımlar 250 milyon dolar, aradaki rakamları da kıyaslamak adına bu rakam çok ilginç ve biz hep mazlumlara sahip çıkmış bir toplumuz, bir milletiz. Bu güne kadar gerek Halepçe’de olsun, gerekse 3 yıl öncesinde Suriye’den buraya sığınanlar olsun, gerekse Irak’ta Yezidilerin uğramış olduğu zulümlerin ardından bize sığınmaları, Kobani’deki insanların bize sığınmaları Türkiye’nin güvenilir bir liman olduğunu gösteriyor. Görüştüğümüz bazı kardeşlerimizin ifadeleri; ‘artık emniyetteyiz’ hissine kapılmaları ne mutlu ki böyle bir güven ortamı sağlamış bir ülkeyiz.” Dedi.

Açıklamasına devam eden Başkan Ekinci, “Burada bazı provokatörce hareketler olmaya devam ediyor, olmaya da devam edecek ama biz bu provokatörce hareketleri ferdi hareketler olduğunu ifade etmeye çalışıyoruz. Bu hareketler genelleme anlamında herkese mal etmiyoruz. Burada herkes şunu görmeli ki, ülkemiz mazlumların yanında olmaya devam edecek. Herkes bunu bilmeli ki devam eden çözüm süreci istikrarlı bir şekilde devam edecek. Çözüm sürecinin istikrarlı bir şekilde devam etmesi, bazı çözümlemelere de neden oluyor. Burada amaç insanların mutluluğu ve huzuru ise, bu çözüm süreci sayesinde olacaksa bizim bundan geri adım atmaya planımız yok. Çünkü hükümetimiz bu konuda tavrını fiili şekilde ortaya koymakta. Bizlerde burada yerel yöneticiler olarak, hükümetimizin politikasını, bu çıkışını insanlara dilimiz döndüğünce anlatmaya çalışıyoruz.

Bu olaylardan ders çıkarmalıyız

Başkan Ekinci; “Herkes doğduğu coğrafyada rahat ve huzurlu bir şekilde yaşasın diyoruz. Yaşaması adına da herkesin üzerine düşeni yapması gerekiyor. Bir diğer hususta, keşke böyle bir olay yaşanmasaydı, şuanda mevcut olan insanlık dramını gözlemlediğimizde ülkemize ne kadar sahip çıkmamız gerektiğini de görüyoruz.” İfadelerini kullandı.